• يکشنبه ٨ مرداد ١٤٠٢-١٥:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٢٠
آقامیری:11-165

لزوم مناسب سازی شهر برای سالمندان/ در مقابله با سگ گردانی و برخورد با اراذل و اوباش در بوستان ها ضعف قوانین داریم

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه جمعیت شهر رو به سالمندی می‌رود؛ یادآور شد: با توجه به این موضوع باید شهر را برای افراد میان سال و سالمند مناسب‌سازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد آقامیری در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از سازمان زیباسازی برای اجرای برنامه های فرهنگی در ایام محرم، گفت: سازمان زیباسازی متولی پل های عابر پیاده است و مردم در تمام نقاط، دغدغه خرابی پل های مکانیزه را دارند و بعضاً انتظار دارند که پل های عادی نیز مکانیزه شود. 
وی با بیان اینکه شهر رو به سالمندی می رود؛ یادآور شد: با توجه به این موضوع باید شهر را مناسب سازی کنیم؛ رمپ های هشت درصدی پیش از این طراحی شده بود و مناطقی برای اجرای آن پیشنهاد داده شد و قول دادند که در دستور قرار بگیرد اما متأسفانه یک مورد از آن نیز اجرایی نشد. 
آقامیری با اشاره به اینکه استفاده از این رمپ ها بسیار ساده تر از پل های پلکانی است؛ تصریح کرد: معلولان نیز با این رمپ ها می توانند به راحتی از پل های عابر پیاده تردد کنند. 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صرف هزینه های میلیاردی شهرداری برای بوستان ها، خاطرنشان کرد: با این وجود در مناسب ترین فصل سال برای حضور شهروندان در بوستان ها شاهد تجمع معتادان، سگ گردانی و موضوع بی حجابی در بوستان ها هستیم که سلب آرامش شهروندان را به دنبال داشته و بوستان ها یا به باغ وحش و یا به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده است. 
وی تأکید کرد: متأسفانه نیروی انتظامی در این زمینه یا حضور ندارد و یا منفعل عمل می کند و ایراد ضعف قانون را مطرح می کند. قوه قضاییه در این زمینه قانون ندارد و علیرغم اینکه تمام کشورهای دنیا قوانینی برای نگهداری حیوانات خانگی دارند؛ در کشور ما هیچ برخوردی صورت نمی گیرد و سکوت می کنند و در نهایت، تابلویی در پارک ها در این زمینه نصب می شود. از کمیسیون حقوقی می خواهیم موضوع را در دستور کار قرار دهند چون مردم فکر می کنند شهرداری که بوستان ها را ایجاد کرده؛ وظیفه برخورد با اراذل و اوباش و جمع آوری معتادان را هم بر عهده دارد. در حالیکه پلیس باید وارد شود و البته آنها هم از ضعف قوانین، سخن می گویند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: